یک زمانی می گفتند که باید از خودروساز داخلی حمایت شود تا پیشرفت کند برای همین تعرفه واردات خارجی ها را باید افزایش داد! از آن زمان چند سالی می گذرد.

در این مدت پژوهای ساخت داخل چند بار آتش گرفتند و خودروساز داخلی عذرخواهی هم نکرد، مشتریان از ناامنی پراید گفتند و رانایی که خودروی وعده داده شده، در کار نبود. بعد از چند سال درحالیکه همان خارجی ها تکنولوژی های به روزی بر روی خودروهای خود نصب کردند، خودروهای داخلی نهایت به کیسه هوا مجهز شدند!

لوکس هایی که در خارج با امکانات و خدمات پس از فروش به اقشار متوسط سواری می دادند، در ایران شدند سواری ثروتمندان و نمایش آخر شب های خیابان های بالای شهر پایتخت.لوکس هایی که فقط توانستند اختلاف طبقاتی در ایران را افزایش دهند و توقع مشتری را از خودروساز داخلی؛ خودروساز داخلی که این روزها با کمبود اعتبار و منابع روبروست و چاره ای جز افزایش قیمت ندارد.

این روزها خودروهای خارجی چندبرابر قیمت اصلی خود به دست مشتریان ایرانی می رسد؛ البته بهتر است بگوییم مشتریان پولدار ایرانی. جدول زیر نمایانگر این تفاوت هاست. تفاوتی که خودروساز خارجی با قیمت ها و کیفیت در حال رقابت است و خودروساز داخلی هنوز در پیچ و خم افزایش قیمت خودروهایش بدون تغییر در خدماتش.

لطفاً زیر مطلب پایینی نظر ارزشمندتان را درج فرمایید

منبع شهر خبر